martes, 17 de julio de 2012

AYUDAS DE COMEDOR

Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació Conselleria de Educación, Formación y Empleo
RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2012, de la Direcció General
d’Ordenació i Centres Docents, sobre el servici complementari
de transport dels centres públics de titularitat
de la Generalitat per al curs 2012-2013.
[2012/5961]
RESOLUCIÓN de 13 de junio de 2012, de la Dirección
General de Ordenación y Centros Docentes, sobre el servicio
complementario de transporte de los centros públicos
de titularidad de la Generalitat para el curso 2012-
2013.
[2012/5961]
D’acord amb l’article 27.6 de la Constitució Espanyola, l’ensenyança
bàsica és obligatòria i gratuïta, per la qual cosa les administracions
no sols han de proporcionar el servici públic educatiu als alumnes, sinó
que també han de remoure els obstacles de qualsevol naturalesa que
impedisquen o dificulten l’exercici del dret a l’educació.
D’altra banda, i d’acord amb el que establixen els articles 81 i 82 de
la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, les administracions educatives, en
compliment del dret a l’educació reconegut en l’article 27 de la Constitució
Espanyola, tenen l’obligació de garantir a tots els alumnes un lloc
escolar gratuït en el seu municipi, raó per la qual, si excepcionalment
això fóra impossible, en els nivells d’Educació Primària i Secundària
Obligatòria s’ha d’escolaritzar els xiquets en un municipi pròxim al de
la seua residència i prestar-los de forma gratuïta els servicis escolars de
transport, menjador i, si és el cas, internat.
L’article 7 del Decret 98/2011, de 26 d’agost, del Consell de la
Generalitat, pel qual s’aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la
Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació preceptua que la Direcció
General d’Ordenació i Centres Docents és el centre directiu a què
corresponen, entre altres funcions, la planificació, ordenació i execució
d’actuacions relatives a transport i menjadors escolars, servicis escolars,
escoles llar i altres de naturalesa anàloga.
Per això, i en virtut de les facultats conferides, resolc:
1. Àmbit d’aplicació
Estes normes seran aplicables als centres que impartisquen Educació
Primària i Educació Secundària Obligatòria, i als centres específics
d’Educació Especial de titularitat de la Generalitat.
2. Beneficiaris
2.1. És beneficiari del servici de transport escolar, l’alumnat d’Educació
Primària, Educació Especial i Educació Secundària Obligatòria,
incloent-hi l’alumnat de Programes de Qualificació Professional Inicial,
el domicili habitual del qual, degudament acreditat, es trobe a una distància,
en línia recta, de 3 quilòmetres o més del centre educatiu que li
corresponga per a la seua escolarització. Amb caràcter excepcional es
podrà tindre en compte aquelles zones en què l’accés al centre docent
siga dificultós a causa de l’orografia del terreny.
2.2. L’alumnat beneficiari del servici de transport escolar, tant en la
seua modalitat de transport col·lectiu com individual, només serà beneficiari
del servici gratuït de menjador escolar quan el domicili habitual
es trobe en un municipi diferent del del centre docent que li corresponga
per a la seua escolarització.
2.3. L’acreditació documental del domicili s’efectuarà per mitjà de
la presentació, o bé d’un certificat de residència, o bé d’un certificat
d’empadronament acompanyat dels últims rebuts de llum i aigua de la
vivenda, els titulars dels quals siguen els pares/tutors de l’alumne, amb
una antiguitat màxima de quatre mesos i amb un consum que acredite
l’ús habitual de la vivenda.
2.4. El centre d’escolarització estarà determinat, segons corresponga,
per alguna de les circumstàncies següents:
a) L’àrea d’influència del seu domicili habitual.
b) El centre d’adscripció del seu centre educatiu.
c) La resolució d’escolarització del director territorial d’Educació
corresponent, a la vista del dictamen tècnic.
2.5. En Educació Secundària el centre d’escolarització determinarà
la condició de l’alumne com a beneficiari del transport escolar, si el
centre de Primària de què procedix este alumne era el que li corresponia
segons les circumstàncies assenyalades en els paràgrafs anteriors.
2.6. En tot cas, i encara que a l’empara de les normes d’admissió
de l’alumnat, l’escolarització d’este es realitze en un centre educatiu de
l’àrea d’influència del domicili laboral d’algun dels pares o tutors, esta
De acuerdo con el artículo 27.6 de la Constitución Española, la enseñanza
básica es obligatoria y gratuita, por lo que las administraciones
no sólo deben proporcionar el servicio público educativo a los alumnos,
sino que también deben remover los obstáculos de cualquier naturaleza
que impidan o dificulten el ejercicio del derecho a la educación.
Por otra parte, y de acuerdo con lo que establecen los artículos 81
y 82 de la Ley Orgánica 2/2006, de Educación, las administraciones
educativas, en cumplimiento del derecho a la educación reconocido
en el artículo 27 de la Constitución Española, tienen la obligación de
garantizar a todos los alumnos un puesto escolar gratuito en su propio
municipio, por lo que, si excepcionalmente ello fuera imposible, en
los niveles de educación primaria y secundaria obligatoria se deberá
escolarizar a los niños en un municipio próximo al de su residencia,
prestándoles de forma gratuita los servicios escolares de transporte,
comedor y, en su caso, internado.
El artículo 7 del Decreto 98/2011, de 26 de agosto, del Consell de la
Generalitat, por el que se aprueba el Reglamento Orgánico y Funcional
de la Conselleria de Educación, Formación y Empleo preceptúa que
la Dirección General de Ordenación y Centros Docentes es el centro
directivo al que corresponden, entre otras funciones, la planificación,
ordenación y ejecución de actuaciones relativas a transporte y comedores
escolares, servicios escolares, escuelas-hogar y otras de naturaleza
análoga.
Por ello, y en virtud de las facultades conferidas, resuelvo:
1. Ámbito de aplicación
Estas normas serán de aplicación a los centros que impartan Educación
Primaria y Educación Secundaria Obligatoria, y a los centros
específicos de Educación Especial de titularidad de la Generalitat.
2. Beneficiarios
2.1. Es beneficiario del servicio de transporte escolar, el alumnado
de Educación Primaria, Educación Especial y Educación Secundaria
Obligatoria, incluyendo el alumnado de Programas de Cualificación
Profesional Inicial, cuyo domicilio habitual, debidamente acreditado,
se encuentre a una distancia, en línea recta, de 3 km o más del centro
educativo que le corresponda para su escolarización. Con carácter
excepcional se podrá tener en cuenta aquellas zonas en las que el acceso
al centro docente sea dificultoso debido a la orografía del terrero.
2.2 El alumnado beneficiario del servicio de transporte escolar,
tanto en su modalidad de transporte colectivo como individual, sólo
será beneficiario del servicio gratuito de comedor escolar cuando el
domicilio habitual se encuentre en un municipio distinto al del centro
docente que le corresponda para su escolarización.
2.3. La acreditación documental del domicilio se efectuará mediante
la presentación, o bien de un certificado de residencia, o bien de un
certificado de empadronamiento acompañado de los últimos recibos
de luz y agua de la vivienda, cuyo titular/es sean los padres/tutores del
alumno, con una antigüedad máxima de cuatro meses y con un consumo
que acredite el uso habitual de la vivienda.
2.4. El centro de escolarización vendrá determinado, según corresponda,
por alguna de las siguientes circunstancias:
a) El área de influencia de su domicilio habitual.
b) El centro de adscripción de su centro educativo.
c) La resolución de escolarización del director territorial de Educación
correspondiente, a la vista del dictamen técnico.
2.5. En Educación Secundaria, el centro de escolarización determinará
la condición del alumno como beneficiario del transporte escolar, si
el centro de Primaria del que procede dicho alumno era el que le correspondía
según las circunstancias señaladas en los párrafos anteriores.
2.6. En cualquier caso, y aunque al amparo de las normas de admisión
del alumnado, la escolarización del mismo se realice en un centro
educativo del área de influencia del domicilio laboral de alguno de los
situació no constituïx cap excepció al ja expressat respecte a la determinació
del centre d’escolarització que atribuïx la condició de beneficiari
de transport escolar (subapartat 2.3 d’este apartat), pel qual este alumnat
no tindrà la consideració de beneficiari de transport escolar col·lectiu o
individual.
2.7. Els pares, mares o tutors hauran de sol·licitar la concessió de
la prestació del servici complementari de transport en el moment de
formalitzar la matrícula, d’acord amb els terminis següents:
a) Termini ordinari: coincidirà amb el termini ordinari de matrícula
establit en el calendari per al curs escolar 2012-2013.
b) Termini extraordinari: en el mes de setembre s’obrirà un termini
extraordinari que conclourà el dia 15, en què s’admetran les sol·licituds
que es deriven de noves matriculacions en el mes de setembre.
c) Termini excepcional: les sol·licituds que es presenten fora dels
terminis ordinari i extraordinari s’admetran, sempre que es tracte
d’alumnes que s’incorporen al sistema educatiu, després d’estos terminis
i sempre amb anterioritat al 31 de desembre de 2012. A partir d’esta
data no s’admetrà la presentació de més sol·licituds.
2.8. El model de sol·licitud és el contingut en l’annex II de la present
resolució i juntament amb este s’haurà de presentar la documentació
acreditativa del domicili.
2.9 Este model de sol·licitud és únic i s’utilitzarà també en les convocatòries
d’ajudes de llibres de text i de menjador.
2.10 En el cas que alumnes que formen part de la mateixa unitat
familiar estiguen escolaritzats en el curs 2012-2013 en un únic centre,
es presentarà una única sol·licitud; si estan escolaritzats en uns quants
centres, es presentarà una sol·licitud per cada centre.
2.11 Els equips directius dels centres receptors de sol·licituds han
de comprovar que la sol·licitud estiga correctament omplida i firmada
pel pare i la mare o nou cònjuge o persona unida per anàloga relació,
sempre que convisca amb l’alumne, i que presenta la documentació
requerida.
2.12 L’acreditació de la distància existent entre el domicili i el centre
d’escolarització es realitzarà d’ofici per part de l’Administració.
3. Autoritzacions especials
3.1. Amb caràcter excepcional es podrà autoritzar per a l’ús del servici
de transport escolar:
- Alumnes de segon cicle d’Educació Infantil
- Alumnes amb dificultats especials d’accés al centre docent i que
no complisca els requisits per a ser beneficiari del transport escolar
- Alumnes d’altres nivells d’ensenyança reglada.
3.2. Estes autoritzacions s’atorgaran, si cal, a petició dels pares,
mares o tutors. El centre educatiu de destinació tramitarà les peticions a
la direcció territorial d’Educació corresponent, la qual les concedirà amb
caràcter excepcional, amb un informe previ de la Inspecció d’Educació i
sempre que hi haja places vacants en el vehicle contractat, d’acord amb
el contracte subscrit per a la prestació del servici i que la seua autorització
no supose un increment en el nombre de vehicles ni en la grandària
d’estos, ni modificació de la ruta establida ni de les parades.
3.3. Tindrà prioritat per a estes autoritzacions especials:
– L’alumnat matriculat en el mateix centre.
– L’alumnat matriculat en un altre centre de la mateixa localitat.
Dins d’estos dos grups tindrà prioritat l’alumnat de menys edat
sobre el de més edat, i entre este el que es trobe a més distància del
centre. No obstant això, la direcció territorial d’Educació corresponent,
a proposta del consell escolar del centre, podrà exceptuar d’esta prioritat
aquells casos en què concórreguen circumstàncies especials, les quals
valorarà individualment.
3.4. Les autoritzacions hauran de ser comunicades a l’empresa prestatària
del servici, amb indicació expressa dels alumnes autoritzats.
3.5. Tenint en compte l’excepcionalitat de la concessió del servici
de transport, este alumnat no serà beneficiari de la prestació gratuïta del
servici de menjador escolar, sense perjuí de la concessió d’ajudes assistencials,
si resulta procedent d’acord amb la normativa d’aplicació.
3.6. Atés la naturalesa d’esta autorització, en el cas que es produïsca
alguna variació en l’alumnat matriculat en els nivells educatius que
tinguen dret a la utilització del transport escolar, la direcció territorial
procedirà a revisar les autoritzacions especials concedides.
padres o tutores, esta situación no constituye excepción alguna a lo ya
expresado respecto a la determinación del centro de escolarización que
atribuye la condición de beneficiario de transporte escolar (subapartado
2.3 del presente apartado), por lo que este alumnado no tendrá la consideración
de beneficiario de transporte escolar colectivo o individual.
2.7. Los padres, madres o tutores deberán solicitar la concesión de
la prestación del servicio complementario de transporte en el momento
de formalizar la matrícula, de acuerdo con los siguientes plazos:
a) Plazo ordinario: coincidirá con el plazo ordinario de matrícula
establecido en el calendario para el curso escolar 2012-2013.
b) Plazo extraordinario: en el mes de septiembre se abrirá un plazo
extraordinario que concluirá el día 15, en que se admitirán las solicitudes
que se deriven de nuevas matriculaciones en el mes de septiembre.
c) Plazo excepcional: las solicitudes que se presenten fuera de los
plazos ordinario y extraordinario se admitirán, siempre y cuando se trate
de alumnos que se incorporan al sistema educativo con posterioridad a
dichos plazos y siempre con anterioridad al 31 de diciembre de 2012. A
partir de esta fecha no se admitirá la presentación de más solicitudes.
2.8. El modelo de solicitud es el contenido en el anexo II de la presente
resolución junto con el cual se deberá presentar la documentación
acreditativa del domicilio.
2.9 Este modelo de solicitud es único y se utilizará también en las
convocatorias de ayudas de libros de texto y de comedor.
2.10 En el supuesto de que alumnos que forman parte de la misma
unidad familiar estén escolarizados en el curso 2012-2013 en un único
centro, se presentará una única solicitud; si estuviesen escolarizados en
varios centros, se presentará una solicitud por cada centro.
2.11 Los equipos directivos de los centros receptores de solicitudes
han de comprobar que la solicitud esté correctamente cumplimentada y
firmada por el padre y la madre o nuevo cónyuge o persona unida por
análoga relación, siempre que conviva con el alumno, y que presenta la
documentación requerida.
2.12 La acreditación de la distancia existente entre el domicilio y el centro
de escolarización se realizará de oficio por parte de la administración.
3. Autorizaciones especiales
3.1 Con carácter excepcional se podrá autorizar para el uso del servicio
de transporte escolar a:
– Alumnado de segundo ciclo de Educación Infantil
– Alumnado con dificultades especiales de acceso al centro docente y
que no cumpla los requisitos para ser beneficiario del transporte escolar
– Alumnado de otros niveles de enseñanza reglada
3.2 Estas autorizaciones se otorgarán, si procede, a petición de los
padres, madres o tutores. El centro educativo de destino tramitará las
peticiones a la dirección territorial de Educación correspondiente, la
cual las concederá con carácter excepcional, previo informe de la Inspección
de Educación y siempre que haya plazas vacantes en el vehículo
contratado, de acuerdo con el contrato suscrito para la prestación
del servicio y su autorización no suponga un incremento en el número
de vehículos ni en el tamaño de los mismos, ni modificación de la ruta
establecida ni de las paradas.
3.3 Tendrá prioridad para estas autorizaciones especiales:
– El alumnado matriculado en el mismo centro.
– El alumnado matriculado en otro centro de la misma localidad.
Dentro de estos dos grupos tendrá prioridad el alumnado de menos
edad sobre el de más edad, y entre éste el que se encuentre a más distancia
del centro. No obstante, la dirección territorial de Educación correspondiente,
a propuesta del consejo escolar del centro, podrá exceptuar
de esta prioridad aquellos casos en que concurran circunstancias especiales,
las cuales valorará individualmente.
3.4 Las autorizaciones deberán ser comunicadas a la empresa prestataria
del servicio, con indicación expresa de los alumnos autorizados.
3.5 Teniendo en cuenta la excepcionalidad de la concesión del servicio
de transporte, este alumnado no será beneficiario de la prestación
gratuita del servicio de comedor escolar, sin perjuicio de la concesión de
ayudas asistenciales, si resulta procedente de acuerdo con la normativa
de aplicación.
3.6 Considerando la naturaleza de esta autorización, en el supuesto
de que se produzca alguna variación en el alumnado matriculado en los
niveles educativos que tengan derecho a la utilización del transporte
escolar, se procederá por parte de la dirección territorial a revisar las
autorizaciones especiales concedidas.
3.7. En els tres supòsits assenyalats en els punts anteriors, les sollicituds
hauran de formalitzar-se segons el model de l’annex II de la
present resolució, al qual s’adjuntarà una còpia del DNI de l’alumne, si
en té i no es troba ja en els arxius del centre educatiu.
4. Modalitats de la prestació del servici de transport escolar.
La prestació del servici escolar complementari de transport podrà
adoptar una de les modalitats següents:
a) Transport escolar col·lectiu.
Esta modalitat comportarà la inclusió de l’alumnat en una de les
rutes de transport que establirà la corresponent direcció territorial
d’Educació, d’acord amb les necessitats comunicades pels centres i les
disponibilitats pressupostàries.
El nombre mínim d’alumnes per a establir una ruta de transport collectiu
serà, amb caràcter general, de 15 alumnes.
b) Ajudes individuals de transport escolar.
Esta modalitat, que serà autoritzada per la corresponent direcció
territorial d’Educació, correspondrà a l’alumnat que tenint dret a ser
beneficiari del servici escolar de transport, per complir els requisits establits
en l’apartat 2, no puga ser inclòs en cap de les rutes de transport
col·lectiu autoritzades.
5. Comunicació de les necessitats de transport escolar
5.1. Els directors dels centres docents, una vegada comprovat que
les sol·licituds complixen els requisits, enviaran a la direcció territorial
d’Educació corresponent, en el termini que s’especifica en l’últim paràgraf
d’este apartat, la comunicació de necessitats de transport escolar
(model de l’annex I), amb la relació de l’alumnat que es proposa com a
beneficiari de la prestació del servici escolar de transport. En la relació
s’inclourà: alumnat que es proposa com a beneficiari de la prestació del
servici de transport col·lectiu, alumnat que es proposa com a beneficiari
d’ajuda individual i la relació d’autoritzacions especials d’acord amb
l’apartat 3.
5.5. L’enviament de les relacions de l’alumnat proposat com a beneficiari
o autoritzat haurà de tramitar-se en el termini màxim d’una setmana
després de finalitzar el període de matrícula corresponent, establit
en les esmentades resolucions de cada direcció territorial d’Educació
que establixen el calendari i el procediment d’admissió de l’alumnat
en centres públics i centres privats concertats, no universitaris, per al
curs 2012-2013.
6. Quantia de les ajudes individuals
La quantia de les ajudes individuals estarà en relació amb la distància
en quilòmetres entre el centre receptor i el domicili habitual de
l’alumne, calculada en línia recta o pel trajecte més curt, en el cas de
zones rurals amb dificultats orogràfiques.
La quantia de les ajudes per curs acadèmic queda establida de la
manera següent:
Distància Import anual
de 3 a 5 km 261,55 €
de 6 a 10 km 357,45 €
d’11 a 15 km 459,23 €
de 16 a 20 km 561,82 €
més de 20 km 613,13 €
En el cas d’alumnes d’Educació Especial, la quantia de les ajudes
queda establida de la manera següent:
Distància Des de Fins a
de 3 a 5 km 261,55 € 653,87 €
de 6 a 10 km 357,45 € 893,62 €
d’11 a 15 km 459,23 € 1.148,07 €
de 16 a 20 km 561,82 € 1.404,45 €
Més de 20 km 613,13 € 1.532,41 €
La direcció territorial competent determinarà la quantia corresponent
als alumnes d’Educació Especial tenint en compte les necessitats
específiques de l’alumne i prèvia presentació per part dels interessats
d’un pressupost on es detalle el cost del servici, sense que esta quantia
puga superar els marges establits segons la distància existent entre el
domicili de l’alumne i el del centre docent.
3.7 En los tres supuestos señalados en los puntos anteriores las solicitudes
deberán formalizarse según el modelo del anexo II de la presente
resolución, al que se adjuntará copia del DNI del alumno si dispone del
mismo, y no figura ya en los archivos del centro educativo
4. Modalidades de la prestación del servicio de transporte escolar
La prestación del servicio escolar complementario de transporte
podrá adoptar una de las modalidades siguientes:
a) Transporte escolar colectivo.
Esta modalidad comportará la inclusión del alumnado en una de las
rutas de transporte que establecerá la correspondiente dirección territorial
de Educación, de acuerdo con las necesidades comunicadas por los
centros y las disponibilidades presupuestarias.
El número mínimo de alumnos para establecer una ruta de transporte
colectivo será, con carácter general, de 15 alumnos.
b) Ayudas individuales de transporte escolar.
Esta modalidad, que será autorizada por la correspondiente dirección
territorial de Educación, corresponderá al alumnado que teniendo
derecho a ser beneficiario del servicio escolar de transporte, por cumplir
los requisitos establecidos en el apartado 2, no pueda ser incluido en
ninguna de las rutas de transporte colectivo autorizadas.
5. Comunicación de las necesidades de transporte escolar
5.1. Los directores de los centros docentes, una vez comprobado
que las solicitudes cumplen los requisitos, enviarán a la dirección territorial
de Educación correspondiente, en el plazo que se especifica en
el último párrafo de este apartado, la comunicación de necesidades de
transporte escolar (modelo del anexo I), con la relación del alumnado
que se propone como beneficiario de la prestación del servicio escolar
de transporte. En la relación se incluirá: alumnado que se propone
como beneficiario de la prestación del servicio de transporte colectivo,
alumnado que se propone como beneficiario de ayuda individual y la
relación de autorizaciones especiales de acuerdo con el apartado 3.
5.2. El envío de las relaciones del alumnado propuesto como beneficiario
o autorizado deberá tramitarse en el plazo máximo de una
semana después de finalizar el período de matrícula correspondiente,
establecido en las citadas resoluciones de cada dirección territorial de
Educación que establecen el calendario y el procedimiento de admisión
del alumnado en centros públicos y centros privados concertados, no
universitarios, para el curso 2012-2013.
6. Cuantía de las ayudas individuales
La cuantía de las ayudas individuales estará en relación con la distancia
en kilómetros entre el centro receptor y el domicilio habitual del
alumno/a, calculada en línea recta o por el trayecto más corto en el caso
de zonas rurales con dificultades orográficas.
La cuantía de las ayudas, por curso académico, queda establecida
de la siguiente manera:
Distancia Importe anual
De 3 a 5 km 261,55 €
De 6 a 10 km 357,45 €
De 11 a 15 km 459,23 €
De 16 a 20 km 561,82 €
Más de 20 km 613,13 €
En el caso de alumnos de Educación Especial, la cuantía de las
ayudas queda establecida de la siguiente manera:
Distancia Desde Hasta
De 3 a 5 km 261,55 € 653,87 €
De 6 a 10 km 357,45 € 893,62 €
De 11 a 15 km 459,23 € 1.148,07 €
De 16 a 20 km 561,82 € 1.404,45 €
Más de 20 km 613,13 € 1.532,41 €
La determinación de la cuantía correspondiente a los alumnos de
Educación Especial se realizará por la dirección territorial competente,
teniendo en cuenta las necesidades específicas del alumno y previa
presentación por parte de los interesados de un presupuesto donde se
detalle el coste del servicio, sin que dicha cuantía pueda superar los
márgenes establecidos según la distancia existente entre el domicilio
del alumno y el del centro docente.
7. Autorització de les rutes de transport escolar col·lectiu i de la
llista de beneficiaris d’ajudes individuals de transport.
7.1. Una vegada rebuda la informació dels centres educatius, la
direcció territorial d’Educació corresponent els enviarà, abans de l’inici
del curs escolar, una còpia de la resolució que autoritza les rutes de
transport col·lectiu, acompanyada de la llista d’alumnat usuari del servici
escolar de transport. Així mateix, enviarà una còpia de la resolució
d’ajudes individuals de transport amb la llista d’alumnat beneficiari,
amb indicació de la seua quantia.
7.2. En cap cas, els centres podran determinar la posada en funcionament
de rutes ni la concessió d’ajudes individuals que no hagen sigut
autoritzades per la corresponent direcció territorial d’Educació.
8. Justificació de les ajudes individuals de transport
8.1. La direcció territorial d’Educació remetrà a cada centre educatiu
una resolució en què s’inclourà la llista de beneficiaris de les ajudes
individuals de transport amb la indicació de la quantia per beneficiari.
8.2. En el moment en què el centre educatiu reba la transferència de
l’import de les ajudes individuals de transport, haurà d’efectuar l’abonament
als beneficiaris. En este moment, el pare, la mare o el tutor haurà
d’anotar en la llista de beneficiaris remesa per la direcció territorial, el
seu número de DNI i firmar en senyal de conformitat com a justificació
de la seua percepció.
8.3. La llista de l’alumnat beneficiari de les ajudes individuals de
transport escolar amb les firmes dels perceptors serà arxivada en la
secretaria del centre educatiu, per a la seua constància, i el/la secretari/
ària enviarà a la direcció territorial corresponent un únic certificat que
acredite la correcció del procés de percepció de les ajudes pels beneficiaris
d’estes.
9. Conformitat de la prestació del servici
Per a un millor seguiment de la prestació del servici i independentment
dels certificats mensuals de conformitat emesos per cada direcció
territorial a la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents, els
directors dels centres enviaran així mateix una certificació mensual en
el cas que s’haja observat alguna incidència en la prestació del servici
(model de l’annex III), d’acord amb els dies lectius fixats en la resolució
per la qual es fixa el calendari escolar del curs acadèmic 2012-2013.
10. Inspecció d’Educació
La Inspecció d’Educació, en l’àmbit de les seues competències,
efectuarà el seguiment i la valoració del funcionament del transport
escolar i, emetrà els informes que considere oportuns o aquells que se’ls
sol·liciten.
En cas que els beneficiaris del transport no en facen ús habitual
sense causa justificada, podran perdre la seua condició de beneficiaris.
11. Informatització de les dades
Els centres que no tramiten les sol·licituds de transport a través de
l’aplicació informàtica ITACA, hauran d’omplir les sol·licituds de transport
utilitzant el mòdul de beques que apareix en l’adreça d’Internet
<http://www.edu.gva.es/soportegc/>.
Abans d’iniciar la gravació de les sol·licituds, els centres hauran
d’actualitzar l’esmentat mòdul de beques segons la versió 2012.
La informació tramitada d’esta manera haurà de ser remesa necessàriament
en suport informàtic a la corresponent direcció territorial d’Educació
una vegada finalitzat el termini de matrícula dels centres i en els
terminis que s’indiquen en l’apartat 5 de la present resolució.
12. Compliment del Decret 147/2007, de 7 de setembre (article
3.4)
Les ajudes convocades en la present resolució no estan subjectes a
la política de la competència de la Unió Europea i, en conseqüència, no
necessiten cap notificació a la Comissió Europea, per tractar-se d’una
convocatòria dirigida a l’alumnat escolaritzat en centres educatius, i
per això no és d’aplicació l’article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament
de la Unió Europea (TFUE), en la mesura que no afecta els
intercanvis comercials entre els estats membres.
7. Autorización de las rutas de transporte escolar colectivo y de la
lista de beneficiarios de ayudas individuales de transporte.
7.1. Una vez recibida la información de los centros educativos, la
dirección territorial de Educación correspondiente les enviará, antes del
inicio del curso escolar, una copia de la resolución que autoriza las rutas
de transporte colectivo, acompañada de la lista de alumnado usuario
del servicio escolar de transporte. Asimismo, enviará una copia de la
resolución de ayudas individuales de transporte con la lista de alumnado
beneficiario, con indicación de su cuantía.
7.2. En ningún caso los centros podrán determinar la puesta en funcionamiento
de rutas ni la concesión de ayudas individuales que no
hayan sido autorizadas por la correspondiente dirección territorial de
Educación.
8. Justificación de las ayudas individuales de transporte
8.1. La dirección territorial de Educación remitirá a cada centro educativo
una resolución en la que se incluirá la lista de beneficiarios de
las ayudas individuales de transporte con indicación de la cuantía por
beneficiario.
8.2. En el momento en que el centro educativo reciba la transferencia
del importe de las ayudas individuales de transporte, deberá efectuar
el abono a los beneficiarios. En este momento, el padre, la madre o el
tutor deberá anotar en la lista de beneficiarios remitida por la dirección
territorial, su número de DNI y firmar en señal de conformidad, como
justificación de su percepción.
8.3. La lista del alumnado beneficiario de las ayudas individuales de
transporte escolar con las firmas de los perceptores, será archivada en la
secretaría del centro educativo, para su constancia, y el/la secretario/a
enviará a la dirección territorial correspondiente un único certificado
que acredite la corrección del proceso de percepción de las ayudas por
los beneficiarios de las mismas.
9. Conformidad de la prestación del servicio
Para un mejor seguimiento de la prestación del servicio e independientemente
de los certificados mensuales de conformidad emitidos por
cada dirección territorial a la Dirección General de Ordenación y Centros
Docentes, los directores de los centros enviarán asimismo certificación
mensual en el supuesto de que se haya observado alguna incidencia
en la prestación del servicio (modelo del anexo III), de acuerdo con
los días lectivos fijados en la resolución por la que se fija el calendario
escolar del curso académico 2012-2013.
10. Inspección de Educación
La Inspección de Educación, en el ámbito de sus competencias,
efectuará el seguimiento y valoración del funcionamiento del transporte
escolar y, emitirá los informes que considere oportunos o aquéllos que
se les soliciten.
En el caso de que los beneficiarios del transporte no hagan uso habitual
del mismo sin causa justificada, podrán perder su condición de
beneficiarios.
11. Informatización de los datos
Los centros que no tramiten las solicitudes de transporte a través de
la aplicación informática ITACA, deberán cumplimentar las solicitudes
de transporte utilizando el módulo de becas que aparece en la dirección
de Internet <http://www.edu.gva.es/soportegc/>.
Antes de iniciar la grabación de las solicitudes, los centros deberán
actualizar el citado módulo de becas según la versión 2012.
La información tramitada de este modo, deberá ser remitida necesariamente
en soporte informático a la correspondiente dirección territorial
de Educación una vez finalizado el plazo de matrícula de los centros y
en los plazos que se indican en el apartado 5 de la presente resolución.
12. Cumplimiento del decreto 147/2007, de 7 de septiembre (artículo
3.4)
Las ayudas convocadas en la presente resolución no están sujetas a
la Política de la Competencia de la Unión Europea y, en consecuencia,
no precisan de notificación a la Comisión Europea, por tratarse de una
convocatoria dirigida al alumnado escolarizado en centros educativos,
por lo que no es de aplicación el artículo 107, apartado 1 del Tratado de
Funcionamiento de la Unión Europea (TFUE), en la medida en que no
afecta a los intercambios comerciales entre los estados miembros.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
La present resolució entrarà en vigor el dia de la seua publicació en
el
De conformitat amb el que establixen en els articles 107, 116 i 117
de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment
Administratiu Comú, i 10, 14 i 46 de la Llei Reguladora de la
Jurisdicció Contenciosa Administrativa, la present resolució, que posa fi
a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició
o bé cabrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu,
en els terminis i davant dels òrgans que s’indiquen a continuació:
1. El recurs de reposició haurà d’interposar-se davant del conseller
d’Educació en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seua
publicació.
2. El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant
de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia
de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de
l’endemà de la seua publicació.
València, 13 de juny de 2012.– El director general d’Ordenació i
Centres Docents: Jorge Cabo Martínez.
ANNEX I
COMUNICACIÓ DE NECESSITATS DE TRANSPORT ESCOLAR
CURS 2012-2013
_____________________________________________, director/a del
centre docent___________________________
_______________________________ d ________________________
___________________, amb el codi del centre
núm.____________________,
CERTIFIQUE:
Que l’alumnat que figura en els fulls adjunts ha sigut escolaritzat
en este centre, de conformitat amb la normativa aplicable, per la
qual cosa sol·licita la inclusió entre els beneficiaris de transport collectiu,
ajudes individualitzades de transport i autoritzats especials.
____________________,________d_______________de 2012
EL/LA DIRECTOR/A DEL CENTRE
Firmat:_______________________
DISPOSICIÓN FINAL
Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Única. Entrada en vigor
La presente resolución entrará en vigor el día de su publicación en
el
De conformidad con lo que establecen en los artículos 107, 116 y
117 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas
y del Procedimiento Administrativo Común, y 10, 14 y 46 de la Ley
Reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa, la presente
resolución, que pone fin a la vía administrativa, podrá ser recurrida
potestativamente en reposición o bien cabrá plantear directamente
recurso contencioso-administrativo, en los plazos y ante los órganos que
se indican a continuación:
1. El recurso de reposición deberá interponerse ante el conseller de
Educación en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de
su publicación.
2. El recurso contencioso-administrativo deberá plantearse ante la
Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia
de la Comunitat Valenciana en el plazo de dos meses a contar desde el
día siguiente al de su publicación.
Valencia, 13 de junio de 2012.– El director general de Ordenación
y Centros Docentes: Jorge Cabo Martínez.
ANEXO I
COMUNICACIÓN DE NECESIDADES DE TRANSPORTE ESCOLAR
CURSO 2012-2013
_____________________________________________, director/a del
centro docente___________________________
_______________________________ de _______________________
____________________, con código del centro
nº____________________
CERTIFICO:
Que el alumnado relacionado en las hojas adjuntas ha sido escolarizado
en este centro, de conformidad con la normativa aplicable,
por lo que solicita su inclusión entre los beneficiarios de transporte
colectivo, ayudas individualizadas de transporte, y autorizados
especiales.
___________________,________de_______________de 2012
EL/LA DIRECTOR/A DEL CENTRO
Firmado:_______________________
Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
IA -18598 - 01 - E DIN - A4 CEFE - SDGITE MP031688
(1/2) EXEMPLAR PER A L'ADMINISTRACIÓ /
EJEMPLAR PARA LA ADMINISTRACIÓN
ANNEX II /
ANEXO II
SOL·LICITUD D’AJUDA DE LLIBRES DE TEXT I DE MATERIAL DIDÀCTIC I
INFORMÀTIC, ASISTENCIAL DE MENJADOR I DEL SERVICI DE
TRANSPORT
SOLICITUD DE AYUDA DE LIBROS DE TEXTO Y DE MATERIAL DIDÁCTICO E
INFORMÁTICO, ASISTENCIAL DE COMEDOR Y DEL SERVICIO DE TRANSPORTE
CURS
/ CURSO 2012-2013
Segell de registre i data
Sello del registro y fecha
A
DADES DEL CENTRE ON ESTÀ MATRICULAT/DA L’ALUMNE/A (a omplir pel centre)
DATOS DEL CENTRO DONDE ESTÁ MATRICULADO/A EL/LA ALUMNO/A (a cumplimentar por el centro)
CODI CENTRE /
CÓDIGO CENTRO DENOMINACIÓ /DENOMINACIÓN
B
DADES DEL PRIMER SOL·LICITANT
DATOS DEL PRIMER SOLICITANTE
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO PARE MARE
PADRE MADRE
NOM /
TUTOR/A DIRECTOR/ANOMBRE PASSAPORT NÚM. /
NIF NIE
PASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
TELÈFON /
TELÉFONO
VIA /
VÍA DOMICILI FAMILIAR: NOM DE LA VIA / DOMICILIO FAMILIAR: NOMBRE DE LA VÍA NÚM. / PORTA / PUERTA LLETRA / LETRA NOMBRE MEMBRES UNITAT FAMILIAR
NÚMERO MIEMBROS UNIDAD FAMILIAR
LOCALITAT/
LOCALIDAD C. POSTAL PROVÍNCIA/PROVINCIA FILL/A CONCEBUT/DA PERÒ NO NASCUT/DA
HIJO/A CONCEBIDO/A PERO NO NACIDO/A
C
DADES DEL SEGON SOL·LICITANT
DATOS DEL SEGUNDO SOLICITANTE
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO PARE MARE PARELLA
PADRE MADRE
TUTOR/A PAREJA
NOM /
NOMBRE PASSAPORT NÚM. /
NIF NIE
PASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
D
DADES DE L’ALUMNAT SOL·LICITANT DE L’AJUDA
DATOS DEL ALUMNADO SOLICITANTE DE LA AYUDA
ALUMNE
ALUMNO
1
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO
NOM /
NOMBRE PASSAPORT NÚM. /
NIF NIE
PASAPORTE
NIA
DATA NAIXEMENT /
FECHA DE NACIMIENTO
EXTRACOMUNITARI SI
EXTRACOMUNITARIO
HOME /
NOHOMBRE DONA / MUJER TIPUS D’AJUDA QUE SOL·LICITA: / TIPO DE AYUDA QUE SOLICITA:
LLIBRES DE TEXT /
LIBROS DE TEXTO MENJADOR / COMEDOR
ENTITAT BANCÀRIA ON VOL PERCEBRE L’AJUDA DE LLIBRES /
ENTIDAD BANCARIA DONDE QUIERE PERCIBIR LA AYUDA DE LIBROS Núm /Nº RUTA PARADA
COL·LECTIU
COMPTE / CUENTA
COLECTIVO
CENTRE
PERSONAL
CENTRO
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DEL COMPTE
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DE LA CUENTA
DISTÀNCIA /
AJUDA
DISTANCIA en km.
AYUDA
INDIVIDUAL
Núm /
Nº RUTA PARADA
CODI ENTITAT
/ CÓD. ENTIDAD CODI OFICINA / CÓD. OFICINA DC NÚM. COMPTE / Nº DE CUENTA
TRANSPORT
TRANSPORTE
AUTORITZACIÓ
AUTORIZACIÓN
ALUMNE
ALUMNO
2
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO
NOM /
NOMBRE PASSAPORT NÚM. /
NIF NIE
PASAPORTE
NIA
DATA NAIXEMENT /
FECHA DE NACIMIENTO
EXTRACOMUNITARI SI
EXTRACOMUNITARIO
HOME /
NOHOMBRE DONA / MUJER TIPUS D’AJUDA QUE SOL·LICITA: / TIPO DE AYUDA QUE SOLICITA:
LLIBRES DE TEXT /
LIBROS DE TEXTO MENJADOR / COMEDOR
ENTITAT BANCÀRIA ON VOL PERCEBRE L’AJUDA DE LLIBRES /
ENTIDAD BANCARIA DONDE QUIERE PERCIBIR LA AYUDA DE LIBROS Núm / Nº RUTA PARADA
COL·LECTIU
COMPTE / CUENTA
COLECTIVO
CENTRE
PERSONAL
CENTRO
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DEL COMPTE
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DE LA CUENTA
DISTÀNCIA /
AJUDA
DISTANCIA en km.
AYUDA
INDIVIDUAL
Núm /
Nº RUTA PARADA
CODI ENTITAT
/ CÓD. ENTIDAD CODI OFICINA / CÓD. OFICINA DC NÚM. COMPTE / Nº DE CUENTA
TRANSPORT
TRANSPORTE
AUTORITZACIÓ
AUTORIZACIÓN
ALUMNE
ALUMNO
3
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO
NOM /
NOMBRE PASSAPORT NÚM. /
NIF NIE
PASAPORTE
NIA
DATA NAIXEMENT /
FECHA DE NACIMIENTO
EXTRACOMUNITARI SI
EXTRACOMUNITARIO
HOME /
NOHOMBRE DONA / MUJER TIPUS D’AJUDA QUE SOL·LICITA: / TIPO DE AYUDA QUE SOLICITA:
LLIBRES DE TEXT /
LIBROS DE TEXTO MENJADOR / COMEDOR
ENTITAT BANCÀRIA ON VOL PERCEBRE L’AJUDA DE LLIBRES /
ENTIDAD BANCARIA DONDE QUIERE PERCIBIR LA AYUDA DE LIBROS Núm / Nº RUTA PARADA
COL·LECTIU
COMPTE / CUENTA
COLECTIVO
CENTRE
PERSONAL
CENTRO
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DEL COMPTE
NIF/NIE O CIF DEL TITULAR DE LA CUENTA
DISTÀNCIA /
AJUDA
DISTANCIA en km.
AYUDA
INDIVIDUAL
Núm /
Nº RUTA PARADA
CODI ENTITAT / CÓD. ENTIDAD CODI OFICINA /
CÓD. OFICINA DC NÚM. COMPTE / Nº DE CUENTA
TRANSPORT
TRANSPORTE
AUTORITZACIÓ
AUTORIZACIÓN
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, FORMACIÓ I OCUPACIÓ
CONSELLERIA DE EDUCACIÓN, FORMACIÓN Y EMPLEO
12/06/12
(1/2) EXEMPLAR PER A L'ADMINISTRACIÓ /
EJEMPLAR PARA LA ADMINISTRACIÓN
IA - 18598 - 02 - E DIN - A4 CEFE - SDGITE MP031688
ANNEX II /
ANEXO II
E
ALTRES MEMBRES DE LA UNITAT FAMILIAR (No inclosos en l’apartat D i només per a menjador)
OTROS MIEMBROS DE LA UNIDAD FAMILIAR
(No incluidos en el apartado D y sólo para comedor)
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO DATA NAIXEMENT / FECHA DE NACIMIENTO
NOM /
NIF NIE
NOMBRE PASSAPORT NÚM. / NºPASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO DATA NAIXEMENT / FECHA DE NACIMIENTO
NOM /
NIF NIE
NOMBRE PASSAPORT NÚM. / NºPASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO DATA NAIXEMENT / FECHA DE NACIMIENTO
NOM /
NIF NIE
NOMBRE PASSAPORT NÚM. / NºPASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
PRIMER COGNOM /
PRIMER APELLIDO SEGON COGNOM / SEGUNDO APELLIDO DATA NAIXEMENT / FECHA DE NACIMIENTO
NOM /
NIF NIE
NOMBRE PASSAPORT NÚM. / NºPASAPORTE
HOME DONA
HOMBRE MUJER
F
D
SITUACIONS SOCIOFAMILIARS
(Només per a les ajudes de llibres i menjador)
SITUACIONES SOCIOFAMILIARES
(Sólo para las ayudas de libros y comedor)
FAMÍLIA VÍCTIMA DE
FAMILIA VÍCTIMA DE
VIOLÈNCIA GÈNEREVIOLENCIA GÉNERO
FAMÍLIA VÍCTIMA DE TERRORISME
FAMILIA VÍCTIMA DE TERRORISMO
ORFE ABSOLUT
HUÉRFANO ABSOLUTO
ALUMNE/A EN SITUACIÓ D’ACOLLIMENT FAMILIAR O RESIDÈNCIA
ALUMNO/A EN SITUACIÓN DE ACOGIMIENTO FAMILIAR O RESIDENCIA
FAMÍLIA/
FAMÍLIA NOMBROSA:
FAMILIA MONOPARENTAL
FAMILIA NUMEROSA
MEMBRE DE FAMILIA ACOLLIDORA
MIEMBRO DE FAMILIA ACOGEDORA
DISCAPACITAT LEGALMENT RECONEGUDA (> 33%)
DISCAPACIDAD LEGALMENTE RECONOCIDA (> 33%)
PARE I MARE EN L’ATUR SENSE PRESTACIÓ NI SUBSIDI
PADRE Y MADRE EN EL PARO SIN PRESTACIÓN NI SUBSIDIO
PARE O MARE ALCOHÓLIC, TOXICÒMAN, O RECLÚS
PADRE O MADRE ALCOHÓLICO, TOXICÓMANO O RECLUSO
REFUGIAT POLÍTIC /
REFUGIADO POLÍTICO
ABANDÓ FAMILIAR /
ABANDONO FAMILIAR
G
D
DADES ECONÒMIQUES
(Només per a les ajudes de llibres i menjador)
DATOS ECONÓMICOS
(Sólo para las ayudas de libros y comedor)
Amb la firma de la sol·licitud s’autoritza
determinar la renda al
Sistema de Verificació de Dades de Residència i Identitat
la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació a obtindre, a través de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, les dades necessàries per as efectes de les ajudes, i a obtindre, a través de les administracions públiques corresponents, les dades necessàries per a la verificació de les meues dades personals en el
Con la firma de la solicitud se autoriza a la Conselleria de Educación, Formación y Empleo a obtener, a través de la Agencia Estatal de Administración Tributaria, los datos necesarios para
determinar la renta a efectos de las ayudas, y a obtener, a través de las administraciones públicas correspondientes, los datos necesarios para la verificación de mis datos personales en el
Sistema de Verificación de Datos de Residencia e Identidad
NIF/NIE AEAT:
Renda 2011
Renta 2011
Rendes exemptes (Pensions públiques)
Rentas exentas (Pensiones públicas)
Absència d’ingressos (0 euros)
Ausencia de ingresos (0 euros)
H
COMUNICACIÓ
COMUNICACIÓN
Les dades personals que conté l’imprés podran ser incloses en un fitxer per
té atribuïdes en l’àmbit de les seues competències, i l’interessat pot adreçar-se a qualsevol òrgan de l’esmentada conselleria per a exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i
oposició, segons el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE núm. 298, de 14/12/99).
què siguen tractades per la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, fent ús de les funcions pròpies que
Los datos personales contenidos en este impreso podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por la Conselleria de Educación, Formación y Empleo, en el uso de las funciones
propias que tienen atribuidas en el ámbito de sus competencias, y el interesado puede dirigirse a cualquier órgano de la misma para ejercitar los derechos de acceso, rectificación, cancelación y
oposición, según lo dispuesto en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal (BOE nº 298, de 14/12/99).
D’acord amb l'article 42.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, segons la nova redacció de la Llei
4/1999, de 13 de gener, s'informa que:
– El termini màxim per a resoldre la present sol·licitud és de sis mesos des que produïsca efectes l'orde de convocatòria, sense perjuí del que preveu l'article 42.5 de la mateixa llei.
– L'efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini sense que s'haja dictat ni notificat la resolució corresponent, serà desestimatori de la sol·licitud.
De acuerdo con el artículo 42.4 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, según la nueva
redacción de la Ley 4/1999, de 13 de enero, se informa que:
– El plazo máximo para resolver la presente solicitud es de seis meses desde que produzca efectos la orden de convocatoria, sin perjuicio de lo previsto en el artículo 42.5 de la misma ley.
– El efecto que producirá el silencio administrativo, si transcurre el plazo sin que se haya dictado y notificado la resolución correspondiente, será desestimatorio de la solicitud.
I
SOL·LICITUD
SOLICITUD
Sol·licite les ajudes indicades en l’apartat D i
si és el cas l’autorització del servici de transport, i declare expressament que totes les dades assenyalades són certes i que en el supòsit
de ser beneficiari/ària de l’ajuda de llibres de text i de material didàctic i informàtic, vull rebre la transferència per l’import de l’ajuda obtinguda, en el compte corrent consignat en esta
sollicitud.
Solicito las ayudas indicadas en el apartado D y en su caso la autorización del servicio de transporte, y declaro expresamente que todos los datos señalados son ciertos y que en el supuesto
de ser beneficiario/a de la ayuda de libros de texto y de material didáctico e informático, quiero recibir la transferencia por el importe de la ayuda obtenida, en la cuenta corriente consignada en
esta solicitud.
_____________________________ , ____ d _______________________ de 2012
Pare o cònjuge /
Firma: _______________________________ Firma: _______________________________ Firma: _______________________________ Firma: _______________________________
(
Director/a (
Padre o cónyuge Mare o cònjuge / Madre o cónyuge Tutor TutoraProcediment extraordinari en l’ajuda de llibres)Procedimento extraordinario en la ayuda de libros)
Firma: _______________________________
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, FORMACIÓ I OCUPACIÓ
CONSELLERIA DE EDUCACIÓN, FORMACIÓN Y EMPLEO
12/06/12
  
GENERAL
E
SPECIAL
(1/2) EXEMPLAR PER A L'ADMINISTRACIÓ /
EJEMPLAR PARA LA ADMINISTRACIÓN
IA - 18598 - 03 - E DIN - A4 CEFE - SDGITE MP031688
ANNEX II /
ANEXO II
J
INSTRUCCIONS
INSTRUCCIONES
GENERALS /
GENERALES
– La instància s’ha de presentar en el centre docent on l’alumne/a es matricule en el curs 2012-2013.
– En el supòsit que els alumnes que formen part de la mateixa unitat familiar estiguen escolaritzats en un únic centre, presentaran una única sol·licitud; si estigueren
escolaritzats en més d’un centre, presentaran una sol·licitud per cada centre.
– La persona interessada presentarà esta sol·licitud acompanyada d'una còpia. El centre escolar en comprovarà el correcte
exemplars indicant la data d'entrada i entregarà la còpia a la persona interessada.
– Per a la correcta gravació de la sol·licitud, cal
fer-ho amb la major claredat possible.
– Les persones especificades en els apartats
– Si el NIE té huit dígits, a més de la lletra inicial i final, no s’ha d’indicar el 0 inicial. En total són nou caràcters.
ompliment, segellarà ambdósomplir-la utilitzant lletres majúscules o, si és el cas, números (una lletra o un número per cada casella), i procurar􀀥 o 􀀦 hauran de firmar la sol·licitud. En cas contrari, la sol·licitud quedarà exclosa per falta de firma.
– Las instancias deberán presentarse en el centro docente donde el/la alumno/a se matricule en el curso 2012-2013.
– En el supuesto que los alumnos que form
estuviesen escolarizados en varios centros, presentarán una solicitud por cada centro.
– La persona interesada presentará esta solicitud acompañada de una copia. El centro escolar comprobará su correcta cumplimentación, sellará ambos ejemplares
con indicación de la fecha de entrada y entregará la copia a la persona interesada.
– Para la correcta grabación de la solicitud, debe rellenarse utilizando letras mayúsculas o, en su caso, números (una letra o un número por cada casilla), y
procurando hacerlo con la mayor claridad posible.
– Las personas especificadas en los apartados
– Si el NIE tiene ocho dígitos, además de la letra inicial y final, no se pondrá el 0 inicial. En total son nueve caracteres.
en parte de la misma unidad familiar estén escolarizados en un único centro, presentarán una única solicitud; si􀀥 o 􀀦 deberán firmar la solicitud. En caso contrario, la solicitud quedará excluida por falta de firma.
PARTICULARS /
PARTICULARES
Segell de registre i data:
A omplir pel centre escolar. La data ha de ser la del dia de la presentació de la sol·licitud per l'alumne/a en el centre.
Apartats B y C:
és el cas. La casella de “Director/a” és una excepció de la convocatoria d’ajuda de llibres de text, y es marcarà quan el director o la directora sol·liciten la dita ajuda en nom de
l’alumne/a (ve
nom, i firmar la sol·licitud. En el cas de famílies monoparentals, només es farà constar en l’apartat B el nom de la persona que convisca amb l'alumne.
- VIA: 1 carrer, 2 plaça, 3 avinguda, 4 passeig, 5 ronda, 6 carretera, 7 travessia, 8 urbanització, 9 altres.
- Són països comunitaris: Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Holanda, Hongria, Irlanda, Itàlia,
Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, Polònia, Portugal, Regne Unit, República Txeca, Romania, Suècia i Xipre.
- Nombre de membres de la unitat familiar: S’indicará el total de membres que formen part de la unitat familiar.
S'indicaran els noms i cognoms dels membres de la unitat familiar que convisquen amb l'alumne: pare, mare, tutor, tutora o persona unida amb anàloga relació, sigeu l’últim paràgraf del punt 1 de la base 8 de l’annex I de l’orde). En este supòsit, a més de marcar la casella de “Director/a”, només cal indicar els cognoms y
Apartat D:
- Cal tindre en compte que poden sol·licitar l’ajuda de llibres o menjador i el servici de transport l’alumnat que es matricule en el curs 2012/2013 en els següents estudis:
* per a l’ajuda de llibres: Educació Primària, Educació Secundaria Obligatòria y
* per al menjador escolar: segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria y
Generalitat, així co
* per al transport: com a beneficiari, l’alumnat d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria y
l’alumnat de segon cicle d’Educació Infantil, alumnat amb dificultats d’accés que no c
- Compte on es vol percebre l'ajuda: personal de l’alumne/a o del centre. Si el titular del compte corrent és l’alumne/a ha d’indicar el seu NIF/NIE o el NIF provisional (AEAT).
educació especial, en centres públics o privats concertats.educació especial en centres no universitaris de titularitat de lam els centres CAES concertats.educació especial, incloent-hi l’alumnat de PQPI i com a autoritzats,omplisca els requisits, i l’alumnat d’altres nivells d’ensenyança reglada.
Apartat E:
- S’indicarà la resta de membres que formen part de la unitat familiar i que no són sol·licitants de l’ajuda assistèncial de menjador.
Apartat F:
- En el supòsit que en una mateixa unitat familiar convisca un alumne la situació sociofamiliar del qual siga la de situació d'acollida, i un altre alumne, la situació del qual siga la de
ser membre de família acollidora, caldrà presentar una sol·licitud per cada un d'ells
Apartat G:
- Amb la firma de la sol·licitud s’autoritza la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació a obtindre les dades necessàries per a determinar la renda, a
mitjà de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.
- Absència d’ingressos: Quan els ingressos de la unitat familiar, en el moment de presentar la sol·licitud, siguen 0 euros es marcarà la casella i s'aportarà un informe dels
servicis socials en què es faça constar la situació de necessitat econòmica i, en cas que no siga possible, de la direcció del centre, si és coneixedora de la seua situació
econòmica. En el programa corresponent, s'indicarà, per a cada sol·licitant, com a "Tipus d'ingrés" en l'apartat dels firmants
"Absència ingressos (0 euros)".
ls efectes de l’ajuda, per, l'opció: en ITACA, "Cap ingrés" i en GESCEN,
Apartat I:
L'imprés de sol·licitud ha de ser firmat obligatòriament pels sol·licitants indicats en els apartats B o C.
Sello de registro y fecha:
A cumplimentar por el centro escolar. La fecha debe ser la del día de la presentación de la solicitud por el alumno/a en el centro.
Apartados B y C:
relación, en su caso. La casilla de “Director/a” es una excepción en la convocatoria de ayuda de libros de texto, y se marcará cuando el director o la directora soliciten dicha
ayuda en nombre del alumno/a (ver el último párrafo del punto 1 de la base 8 del
que indicar los apellidos y nombre, y firmar la solicitud. En el caso de familias monoparentales, solo se hará constar en el apartado B el nombre de la persona que conviva con el
alumno.
- VÍA: 1 calle, 2 plaza, 3 avenida, 4 paseo, 5 ronda, 6 carretera, 7 travesía, 8 urbanización, 9 otros.
- Son países comunitarios: Alemania, Austria, Bélgica, Bulgaria, Dinamarca, Eslovaquia, Eslovenia, España, Estonia, Finlandia, Francia, Grecia, Holanda, Hungría, Irlanda, Italia,
Letonia, Lituania, Luxemburgo, Malta, Polonia, Portugal, Reino Unido, República Checa, Rumanía, Suecia y Chipre.
- Número de miembros de la unidad familiar: Se indicará el total de miembros que forman parte de la unidad familiar.
Se indicarán los nombres y apellidos de los miembros de la unidad familiar que convivan con el alumno: padre, madre, tutor, tutora o persona unida con análogaanexo I de la orden). En este supuesto, además de marcar la casilla de “Director/a”. solo hay
Apartado D:
- Hay que tener en cuenta que pueden solicitar la ayuda de libros o comedor y el servicio de transporte el alumnado que se matricule en el curso 2012/2013 en los siguientes
estudios:
* para la ayuda de libros: Educación Primar
* para el comedor escolar: segundo ciclo de Educación Infantil, Educación Primar
titularidad de la Generali
* para el transporte: como beneficiario, el alumnado de Educación Primar
autorizados, al alumnado de segundo ciclo de Educación Infantil, alumnado con dificultades de acceso que no cumpla los requisitos, y el alumnado de otros niveles de
enseñanza reglada.
- Cuenta donde se quiere percibir la ayuda: personal del alumno/a o del centro. Si el titular de la cuenta corriente es el alumno/a debe indicar su NIF/NIE o el NIF provisional
(AEAT).
ia, Educación Secundaria Obligatoria y educación especial, en centros públicos o privados concertados.ia, Educación Secundaria Obligatoria y educación especial en centros no universitarios detat, así cono el centros CAES concertados.ia, Educación Secundaria Obligatoria y educación especial, incluyendo el alumnado de PQPI y como
Apartado E:
- Se indicará el resto de miembros que forman parte de la unidad familiar y que no son solicitantes de la ayuda asistencial de comedor.
Apartado F:
- En el supuesto que en una misma unidad familiar conviva un alumno cuya situación sociofamiliar sea la de situación de acogida, y otro alumno, cuya situación sea la de ser
miembro de familia acogedora, habrá que presentar una solicitud por cada uno de ellos.
Apartado G:
- Con la firma de la solicitud se autoriza a la Conselleria de Educación, Formación y Empleo a obtener los datos necesarios para determinar la renta, al efecto de la ayuda, por
medio de la Agencia Estatal de Administración Tributaria
- Ausencia de ingresos: Cuando los ingresos de la unidad familiar, en el momento de presentar la solicitud, sean 0 euros se marcará la casilla y se aportará un informe de los
servicios sociales en que se haga constar la situación de necesidad económica y, en caso de que no sea posible, de la dirección del centro, si es conocedora de su situación
económica. En el programa correspondiente, se indicará, para cada solicitante, como "Tipo de ingreso" en el apartado de los firmantes
en GESCEN, "Ausencia ingresos (0 euros)
, la opción: en ITACA, "Ningún ingreso" y".
Apartado I:
El impreso de solicitud debe ser firmado obligatoriamente por los solicitantes indicados en los apartados B o C.
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, FORMACIÓ I OCUPACIÓ
12/06/12
CONSELLERIA DE EDUCACIÓN, FORMACIÓN Y EMPLEO
ANEXO III
CERTIFICACIÓN MENSUAL DE LA PRESTACIÓN DEL SERVICIO
DE TRANSPORTE COLECTIVO
CURSO 2012-2013
____________________________, director/a del centro docente ____
________________________
de _______________________, con código ______________.
CERTIFICO:
Que la ruta nº ___________ NO ha sido realizada de forma satisfactoria
en el mes de_________________ por las siguientes razones:
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
_____________________, ______de ____________de 20______
EL/LA DIRECTORA/A DEL CENTRO
Firmado:_________________
• Este impreso sólo se remitirá a la Dirección Territorial cuando
la ruta NO se haya realizado de forma satisfactoria.
ANNEX III
CERTIFICAT MENSUAL DE LA PRESTACIÓ DEL
SERVICI DE TRANSPORT COL·LECTIU
CURS 2012-2013
____________________________, director/a del centre docent _____
_______________________
d _______________________, amb el codi ______________,
CERTIFIQUE:
Que la ruta núm. ___________ NO ha sigut realitzada de forma
satisfactòria en el mes de_________________ per les raons
següents:
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
_____________________, ______de ____________de 20______
EL/LA DIRECTOR/A DEL CENTRE
Firmat:_________________
• Este imprés només s’enviarà a la Direcció Territorial quan la
ruta NO s’haja realitzat de forma satisfactòria.

No hay comentarios: